[Home Page]    Co resort hodlá dělat pro popularizaci zeměměřictví?


Tato otázka zazněla na semináři GIS - SEČ 2000 na téma "Aktuální problémy KN". Místopředseda ČÚZK - ing. Karel Večeře na ni odpověděl takto: garf

   ,,Popularizace zeměměřictví není žádným jmenovitým úkolem ČÚZK. Nemyslím si, že je třeba dělat nějaké popularizační kampaně. Zeměměřictví musí poskytovat kvalitní služby a kulturně komunikovat se svým okolím. To platí pro státní i komerční sféru. V tom má reservy resort ČÚZK i soukromé firmy v oboru, přestože za poslední roky lze najít mnohé pozitivní výsledky a je nepochybné, že společenská prestiž tohoto oboru je dnes vyšší než například před deseti lety. O žádné chystané popularizační kampani tedy nevím a sám ji rozhodně nechystám. S faktem, že zeměměřiči a katastralisté se do významných médií dostávají převážně v souvislosti s aférami či průšvihy, jsem smířen. Fakt, že si mnoho obyčejných lidí naší práce váží, mne těší a doufám, že bude ubývat těch, kterým jsme nevyhověli a nebo vyhovět nemohli a nedokázali jim vysvětlit, že chyba je na jejich straně."


Grafy zachycují čekací doby klientů mezi 11. 10. 1999 a 5. 10. 2000 v nové budově zeměměřických a katastrálních úřadů v Praze.

grafy

Tabulka počtů klientů odbavených mezi 11. 10. 1999 a 5. 10. 2000 v nové budově zeměměřických a katastrálních úřadů v Praze
Doba čekání (min.)do 5 do 10 do 15do 20do 25 do 30do 35do 40do 45 do 50 do 55 více
KÚ Praha - město 27 053 21 267 16 32912 8539 6966 789 4 988 3 566 2 082 1 1911 016 2 624
KÚ Praha - východ 11 360 4 954 4 311 3 118 2 109 1 250 589 324 182902420
KÚ Praha - západ 10 600 5 036 3 975 3 1032 5121 972 1 391 941 576 304 168 158


Z časopisu Zeměměřič č. 11/2000
[Server] [Rezort ČÚKZ] [Pošta]