[pošta]
  10 000 "různých" návštěvníků zabrouzdalo na Web Zeměměřiče

Web server Zeměměřiče provozuje redakce časopisu Zeměměřič od 1996. Počitadlo návštěvnosti nás sleduje od 1. 1. 1997.

Původně Web Zeměměřiče budován jako elektronická verze časopisu, kde se zpřístupňovaly v počítačové podobě všechny články z papírového vydání. Druhé období provozu serveru nastartovala potřeba uveřejňovat delší znění dokumentů a článků. Do papírového časopisu byly zařazovány už pouze nejzajímavější příspěvky, zkrácené verze a anotace.

Rozvoj internetu a nadšení pro věc u našeho webmastera odstartovalo období databází. Na homepage naleznete výpis z několika nejbližších akcí z databáze Diář. Celý obsah této databáze se generuje na straně Diář. Na internetu pracuje také Katalog zeměměřičských firem. Původní produkt této databáze od našeho providera jsme v letošním roce nahradili vlastní databází s možností on-line aktualizace přímo jednotlivými firmami. Tyto úpravy záznamu jsou podmíněny znalostí přístupového hesla firmy, které je totožné s identifikačním číslem firmy na platbě faktury pro katalog geodetických firem. Databáze obsahuje kromě loga firmy, odskoku na vlastní www stránky, lokalizační adresy na mapovém serveru mapy.atlas.cz, adresy na firmu ve státním registru ARES a Obchodním rejstříku, údaje o členství v Komoře či udělení certifikátu jakosti řady ISO 9000.

Zajímavým produktem Webu Zeměměřič se jistě stane URL adresa www.zememeric.cz/mapy, kde nabízíme vydavatelům i distributorům map a plánů prezentaci svých mapových produktů ve vazbě na své informační servery a recenze, např. v rubrice Dívejte se do mapy. Podobnou službu připravujeme i pro rubriku Přečtěte si, kde umožníme prezentovat zeměměřičské publikace, učebnice a skripta. Všechny tyto služby jsou založeny na zájmu vydavatelů zdarma prezentovat své produkty. Na adrese www.zememeric.cz/pamatky chceme představovat zeměměřičské památky. Ve světě J. Verna se zatím pohybuje projekt www.zememeric.cz/kalendarium, kde chceme po rocích, ale i po jednotlivých dnech prezentovat zeměměřičské události. Projekt svým rozsahem připomíná na našem serveru již zmiňovanou Encyklopedii Britannica, která umožňuje vyhledávání podle data, případně se na serveru vypisuje každý den výročí. Daleko pokročilejší jsou práce na osobnostech oboru G+K. V současné době rozesíláme první vlnu internetových stránek osobností ke korektuře. Projekt by měl zahrnovat zeměměřičské osobnosti z oblasti školství, úřadů a soukromých firem. Budeme vděčni za typy osobností na zařazení do tohoto seznamu. I tento projekt osobností je dlouhodobý a jeho dokončení je někde v nekonečnu (studenti G+K ČVUT, kteří chodili na přednášky doc. Budínského, vědí, že nekonečno je někde v oblasti Karlína).

Důležité na celém Webu Zeměměřiče je, že přežil špatný rok 1999 s rozdělením mediální oblasti a že se práce nezastavily. Všichni pravidelní návštěvníci Webu Zeměměřiče vědí, že oproti minulým rokům se obsah časopisu z důvodu utajení před konkurencí, dostával na internet často až po vyjití papírového čísla. Mnohdy bohužel s časovým zpožděním. Přesto jsme za 31 říjnových dnů zobrazili 10 233 reklamních proužků (bannerů). V tomto období jsme zaznamenali 865 přístupů. Mezi nejnavštěvovanější stránky patřil katastr, katalog a diář.

Další vyhodnocení jsme provedli památného 17. listopadu. Za těchto 17 dnů jsme zobrazili 4 334 reklamních pruhů s 497 přístupy. Mezi nejnavštěvovanější stránky přibyl také GIS.

Kromě těchto našich statistik lze využít informace ze serverů Toplist a Na vrcholu, kde je Web Zeměměřiče také zaregistrován.

Velké potěšení přinesla naší redakci reklamní kampaň GISovské firmy Aquion, která umístila malý reklamní proužek na domovskou stránku (homepage) Webu Zeměměřiče.

Nabídka AutoCAD LT 2000 a geodetických nadstaveb se v přepočtu objevila 262x za 10 dnů s 1% úspěšností kliknutí. Jedná se o ojedinělý výsledek, který se na obecných serverech nedociluje. Ke sledování dopadu této reklamy nás přivedli sami pracovníci Aquionu, kteří v období zvěřejnění reklamního proužku zaznamenali zvýšenou návštěvnost na svých WWW stránkách.

Informace o reklamních proužcích naleznete na: http://www.zememeric.cz/ruzne/inzerce

Návštěvnost Webu Zeměměřiče
Kdo a kdy byl 10 000. návštěvníkem se nám již asi nepodaří zjistit. Tato významná hranice návštěvnosti byla bez povšimnutí redakce překročena někdy v polovině října t.r. Dodatečně neznámému návštěvníkovi blahopřejeme. Další jubilant (15 000. návštěvník) má v redakci připravený autoatlas. Stačí zašle-li “PrintScreen“ obrazovky do redakce.

(rp)


Z časopisu Zeměměřič č. 12/99
[Server] [Pošta]