[Home Page]


OBSAH ČÍSLA
11a12/2009

Resort ČÚZK

  • Stanovisko k § 85 odst. 6 a 7 katastrální vyhlášky a k § 20 občanského zákoníku
  • Ukradené mapy v Ústředním archivu zeměměřictví a katastru
  • Vánoční dárek od ČÚZK

    Katastr nemovitostí

  • Stanovisko k § 85 odst. 6 a 7 katastrální vyhlášky a k § 20 občanského zákoníku
  • Vánoční dárek od ČÚZK

    Geodézie

  • Nová totální stanice Leica TS30 – špičková kvalita zpracování, maximální přesnost a spolehlivost, neuvěřitelná rychlost - to nejlepší od Leica Geosys
  • Budování železničních tratí ve Flavónsku - použití moderní geodetické techniky při budování železničního koridoru v Holandsku
  • INTERGEO 2008 – zpožděné ozvěny

    Kartografie

  • Ukradené mapy v Ústředním archivu zeměměřictví a katastru

    Pozemkové úpravy

    GIS

    GPS

    DPZ

    Fotogrammetrie

    Software

  • Funkčnost a jednoduchost: verze 9 produktů firmy GEPRO
  • MISYS-VIEW – GIS pro každého

    Různé

    Školství

  • Profesor Nádeník k VÚGTK a odbornému školství
  • Výstava Albertov 1989: 20. výročí Sametové revoluce
  • Filmový festival - Albertov 1989: 20. výročí Sametové revoluce
  • Den otevřených dveří na ČVUT
  • Juniorstav 2010
  • V Brně inovují výuku G+K

    Internet

    Historie

  • Profesor Nádeník k VÚGTK a odbornému školství
  • Výstava Albertov 1989: 20. výročí Sametové revoluce
  • Filmový festival - Albertov 1989: 20. výročí Sametové revoluce
  • SYMPOZIUM Z DĚJIN GEODÉZIE A KARTOGRAFIE
  • Ukradené mapy v Ústředním archivu zeměměřictví a katastru

    Přečtěte si

  • Obsah 16. ročníku časopisu Zeměměřič

    Zajímavosti

  • Filmový festival - Albertov 1989: 20. výročí Sametové revoluce
  • Ukradené mapy v Ústředním archivu zeměměřictví a katastru
  • Ještě Cimrman a nástěnný kalendář

    Z domova

  • Profesor Nádeník k VÚGTK a odbornému školství
  • Výstava Albertov 1989: 20. výročí Sametové revoluce
  • Filmový festival - Albertov 1989: 20. výročí Sametové revoluce
  • SYMPOZIUM Z DĚJIN GEODÉZIE A KARTOGRAFIE
  • Ukradené mapy v Ústředním archivu zeměměřictví a katastru
  • Den otevřených dveří na ČVUT
  • Juniorstav 2010

    Ze zahraničí

  • INTERGEO 2008 – zpožděné ozvěny

    ČSGK

    KGK

    NZK

    Úvodník

    Katalog

    Vševědna

  • Vánoční dárek od ČÚZK

    Zeměměřičský věstník

    Zeměměřická oborová rada

    Průvodce číslem

  • Obsah 16. ročníku časopisu Zeměměřič

    Sborník rozhodnutí

    Historie novinek

    Archív

    Neplatiči

    Památky

    Informace pro předplatitele

    Používané zkratky - Zkratkovník

    Vševědna

    Diář

    Krádeže

    Volná místa - Z první ruky

    SECOND HAND - Z druhé ruky

    Objednávky

    Píšete nám

    Koncepce oborů zeměměřictví
    a katastru nemovitostí-příspěvky

    Galerie katastrálních map

  • Budování železničních tratí ve Flavónsku - použití moderní geodetické techniky při budování železničního koridoru v Holandsku

    Tak, jak si Holanďané zvykli používat pro dopravu po městě jízdní kolo, začínají mít poslední dobou v oblibě i železniční dopravu. Není divu, úroveň přepravy stoupá, 9 z 10 vlaků přijíždí a odjíždí přesně podle jízdního řádu a jde o způsob dopravy relativně šetrný k životnímu prostředí. To je několik z mnoha důvodů třináctiprocentního nárůstu pasažérů v posledních třech letech v Holandsku. Udržovat a modernizovat 6500 km tamějších tratí vyžaduje velké zkušenosti a kvalitní technické vybavení. Není proto divu, že kontrakt na tento ambiciózní projekt od holandské vlády získala jedna z největších geodetických firem v Holandsku – Prisma Meten en Uitzetten B.V., která používá téměř výhradně produkty SOKKIA.

    Jedním z největších úkolů bylo vybudovat chybějící trasu mezi městy Lelystad a Zwolle. Na tomto 50 kilometrovém úseku za miliardu eur se projektanti, stavebníci i geodeti setkávali se spoustou nástrah spojených s tak obrovským projektem. Kromě spousty problémů s územními plány dotčených obcí přišlo na řadu například i mapování stavbou odkrytých archeologických památek. Překážek však bylo daleko více. Od nutnosti zbudovat 800 metrů dlouhý železniční tunel pod jezerem Drontermeer až po kilometr dlouhý most přes řeku Ijssel.

    Tolerance byly nastaveny velmi přísně. Přesto díky špičkové technice SOKKIA zvládla všechny přípravné práce v terénu jedna meřičská skupina. Práce firmě Prisma šla od ruky i díky zkušenostem z podobné zakázky – vysokorychlostní tratě HSL (obdoba francouzského TGV).

    Pro dosažení přesnosti 2 cm v reálném čase byl použit GPS/GLONASS přijímač SOKKIA GSR2700 ISX, který je již dobře známý i českým zákazníkům. Jako referenční stanice byla použita vlastní referenční stanice firmy Prisma a také referenční stanice umístěná na sídle evropské centrály firmy SOKKIA v nedalekém Almere. Jakmile GPS/RTK aparatura splnila svůj úkol, přišla na řadu SRX – robotizovaná totální stanice v režii SOKKIA. Pro firmu Prisma je efektivita práce na prvním místě, proto zvolila plně robotizovaný jedno-mužný systém. Všechny výsledky pak byly zpracovávány v řadě profesionálních softwarů – AutoCAD, Gbuilder, MOVE3, Sokkia Spectrum Survey, atd.
    Spolupráce firem Prisma a SOKKIA se ukázala být jako klíčová a to nejen na této obří zakázce. Blízkost sídla firmy SOKKIA v Almere a stavby tohoto železničního koridoru ještě podtrhla rychlost a efektivnost s jakou odborníci z firmy SOKKIA byli schopni pomáhat s obsluhou GNSS systémů a totálních stanic, řešit dotazy a dělat celkovou technickou podporu.

    V často složitém a písčitém terénu, který byl často bičován silným větrem nasyceným mořskou vodou, tak firma Prisma našla spolehlivého partnera pro celé spektrum měřických prací – firmu SOKKIA.

    (spolupracovník časopisu GEOconnexions International. Publikováno v GEOconnexions International v září 2008)

    Peter Fitz gibbon

    vyvěšeno: 15.07.2010
    ID článku: 3765              Používané zkratky
    další informace: http://www.sokkia.cz/...


    Z časopisu Zeměměřič č. 09-11a12
    [Server] [Pošta]
    vytisknout

    Geodézie

  • Informační systém zeměměřictví
  • Novela Stavebního zákona