[Home Page]

Vynikající ARO SHOW 2003 a auta do terénu pro zeměměřiče

Benešov (22. - 23. 8. 2003): Druhé prezentační a klubové setkání veřejnosti, majitelů a všech příznivců terénních a pracovních vozů značek ARO, UAZ, HONKER a LUBLIN proběhlo v areálu bývalého vojenského cvičiště Baba v Benešově u Prahy. V resortu ČÚZK se používají právě vozidla ARO, a proto jsme nechtěli na letošní ARO SHOW chybět.

Program připravilo nezávislé sdružení dovozců užitkových a terénních vozů vystupující pod společnou hlavičkou AUTA DO TERÉNU. Jedná se o společnosti AUTO MAX (akreditovaný zástupce značky ARO 4x4, Honker a motorů Andoria), SIO (akreditovaný zástupce značky UAZ) a VAST OIL (akreditovaný zástupce značky Lublin). Hostem programu pak byla firma GAZ AUTO PRAHA, která představila novou dodávku Gazella 4x4. Zásadním společným prvkem všech vozů je turbodieselový motor ANDORIA polského výrobce ANDORIA-MOT.

Organizátoři akce připravili účastníkům na výstavní ploše a k jízdám v terénu neuvěřitelných 53 vozů téměř ve všech dostupných modifikacích, které jednotlivé značky nabízejí.

Akce byla určena veřejnosti, současným majitelům vozů ARO, UAZ, HONKER a LUBLIN i V.I.P. klientům. Celkem se programu zúčastnilo 950 osob a asi 160 automobilů, z toho více jak 70 % vozů ARO 4x4. Cílem akce bylo představení schopností nových vozů praktickou formou v náročných provozních podmínkách a poskytnutí veškerých informací o vozech a službách zúčastněných společností. Dlouhý a zajímavý zkušební okruh, který odvážnějším řidičům nabízel pasáže plné extrémních podmínek, náročných na techniku a jízdní vlastnosti vozidel, jsem si také vyzkoušel projet za volantem lehce ovladatelného vozu ARO 246 Safari. Jako spolucestující jsem trať absolvoval i v několika dalších modelech a značkách.

Pořadatelé nezapomněli ani na zajímavý soutěžní program, kterého se zúčastnilo celkem 42 posádek za velkého zájmu přihlížejících.

V průběhu obou dnů probíhaly soutěže o »Nejhezčí auto« a »Trial«.

»Trial« představoval extrémní terénní úsek s naprosto brutálními výjezdy a bočními náklony. Výsledky soutěžících v této disciplíně byly natolik vyrovnané, že pořadatelé rozhodli o vítězích losováním.

Tradiční »Neucmrndni« spočívalo v převezení kelímku po okraj naplněného vodou náročným úsekem. Hodnotil se čas jízdy a množství »nevycmrndané« tekutiny.

»Pomalý výjezd« otestoval funkci redukčních převodů a uzávěrek při jízdě do prudkého stoupání a schopnost řidičů odhadnout adhezi. Hodnotil se nejdelší čas, jednoznačnou výhodu zde měli řidiči s automaty. Nejlepší, kteří měli zkušenost se stejnou soutěží z loňska, se na tuto soutěž vybavili čtivem a spacími podložkami pod hlavu.

»Sprint« do kopce prověřil výkonnost motorů a odvahu řidičů. Hodnotil se nejrychlejší čas na danou vzdálenost.

Na závěrečnou extrémně likvidační soutěž »Přetahování vozů« se přihlásila skupina řidičů se snadným přístupem k náhradním dílům. Pokud jste ještě nikdy neviděli Defendera, jak z kardanky vyrobí překroucenou nudli, která posléze celá vypadne z vozu, měli jste sem přijít. Vyhodnocení »přetahování« proběhlo formou klasického »pavouka«.

Za celkové vítězství v bodovaných soutěžích si odvezl Aleš Novák ze Šumperka (Land Rover Defender) jako hlavní cenu společnosti AUTO MAX bezvadně funkční vůz ARO 240.

Pořadatelé v rámci slosování registrací účastníků odměnili vylosovaného šťastlivce, M. Dobiáše z Vizovic, který si odvezl armádní vůz UAZ 469, jako hlavní cenu věnovanou společností SIO.

I když se podle předpokladu většiny zúčastněných mělo jednat spíše o zájmové setkání za účelem diskusí a výměn názorů, přesto byl po oba dny připraven polokulturní program s živou hudbou. Venku naživo akusticky lkali obdivovatelé country, oblohu křižovaly rozsvícené reflektory nočních jezdců a k silným strojům prý neoddiskutovatelně patří i striptérka.

ARO SHOW 2003 (druhý ročník) se vydařila. Dobrá organizace, zázemí, výborné počasí, výborná nálada, spokojenost účastníků, výměna zkušeností, získání nových obchodních partnerů a mnoho nových zákazníků.

Proto se i příští roky bude ARO SHOW dále opakovat a postupně si začne budovat tradici. Vždyť jen vozů ARO 4x4 a UAZ je v současné době v provozu více jak 7 000, Lublin se pyšní asi 2 500 vozidel na našich silnicích.

Informace o všech dalších připravovaných akcích s těmito vozy naleznete průběžně na www.autadoterenu.cz.


Výsledky soutěží:

V soutěži »Nejhezčí auto« komise složená z pořadatelů udělila nejvíce bodů krásně renovovanému vozu ARO M461 z r.v. 1968 pana Seiferta, na místě druhém se svým vzezřením umístil taktéž vůz ARO M461 z r. 1969, jehož majitelem je pan Bečka.Třetí příčka byla přiřazena vozu UAZ 469 z r. 1974 majitele pana Čedíka.

Po loňském umístění ARA v soutěži »Neucmrndni« na příčce třetí, nenechalo letos v Benešově nic náhodě a obsadilo hned první i druhé místo, a to s vozy ARO 240 a ARO M461. Třetí místo pro letošek vybojoval vůz Nissan Patrol.

Soutěže nazvané »Sprint« se zúčastnilo 23 vozů, z nichž si nejrychleji dojel pro vítězství UAZ speciál (s tímto závodním speciálem jsem se také svezl), za ním Defender a třetí příčku obsadilo vozidlo ARO speciál s motorem Hyundai.

Delší čas vyhrává, jinými slovy popsaná soutěž »Pomalý výjezd«, kde první místo obsadil Defender, druhé Nissan Patrol a na místě třetím skončilo ARO 240.

V již zmiňované velmi akční a napínavé silácké soutěži »Přetahovaná« zvítězil díky své tonáži Range Rover Mamut, druhý byl Chevrolet Blazer a na místě třetím nezahanbené ARO 243. Loňské vítězství ARO nad Defendrem se neopakovalo.

Akce to byla vydařená a řekl bych - s ARO mohou být »geodetické trigasy nižší«.



ARO 240 klasik 2+(6) míst 369 000 Kč
Osazované polské čtyřválcové dieslové motory Andoria s nepřímým střikem paliva (Bosh) mají objem 2 417 cm3 a výkon 66/75 kW. Otáčky motoru při max. výkonu jsou 4 100 ot./min a při max. toč. momentu 2 500 ot./min. (max. toč. moment je 195/225 Nm).

ARO 240 standard 2+(6) míst 389 000 Kč
Osazované jednokotoučové, suché a mechanicky ovladatelné spojky jsou značky VALEO. Mechanická převodovka (5+1) EATON-TCZEW je doplněna redukční mechanickou převodovkou (2 převody, 4 polohy) a vozy mají symetrický zadní diferenciál, na přání uzavíratelný.

ARO 246 safari 5+(2) míst 406 000 Kč
Přední náprava je nezávisle zavěšena s volitelným ovládáním předního pohonu, vinutými pružinami a teleskopickými tlumiči. Zadní tuhá a trvale poháněná náprava má listové pružiny a teleskopické tlumiče.

ARO 244 sport 5 míst 399 000 Kč

ARO 324 s nástavbou 5 míst 446 000 Kč
Řízení je opatřeno hydraulickým posilovačem. Brzdy jsou dvoukruhové s posilovačem, bubnové - duplex (přední) a simplex (zadní). Mechanická ruční brzda je na zadních kolech.
ARO zahrnuje 16 modelů ve třech typových řadách.

UAZ 3160 TD od 450 000 Kč
Velice přizpůsobivý podvozek tradiční ruské značky UAZ je schopen zajistit dostatečný komfort i na silnici. Ve standardní výbavě nechybí posilovač řízení, perfektní odhlučnění, tuhé obě nápravy jsou vybaveny dvojčinnými hydraulickými tlumiči pérovaní a stabilizátory.

HONKER hard top 2 +7 míst 659 000 Kč
Originální vůz s působivým vzhledem je přepracované provedení armádního vozu s 2 typovými řadami. Lublin kromě příznivé pořizovací ceny má i ceny náhradních dílů na úrovni vozů Škoda 120. Jeho předchůdcem byl nezničitelný ŽUK.

Lublin 3 podle typu od 399 000 Kč

Radek PETR

vyvěšeno: 15.03.2004
ID článku: 1104


Z časopisu Zeměměřič č. 03-10
[Server]
Katastr nemovitostí
Geodézie Různé
[Pošta]