GeoMax Zenith60

Firmy

UtilityReport nově součástí státního Portálu občana

UtilityReport-Portal-obcana-w1980

UtilityReport je aplikace, zjednodušující proces vyjádření k existenci technické infrastruktury (inženýrských sítí, telekomunikací…).

UtilityReport usnadňuje, resp. automatizuje proces všem stranám – žadatel posílá pouze jeden dotaz, který se automaticky pošle všem správcům inženýrských sítí v území. Příjemce žádosti i příslušný stavební úřad dostávají žádost elektronicky, takže se proces vyjádření zrychluje.

Personální inzerce na webu Zeměměřiče

Službu UtilityReport provozuje od roku 2009 firma Hrdlička. Od té doby bylo pomocí služby podáno téměř 1,5 milionu žádostí o vyjádření. Ročně občané a firmy odešlou více než 300 tisíc žádostí.

Vedle standardní možnosti přes firemní portál MAWIS nebo webové stránky měst a krajů mohou zájemci službu nově používat také přes Portál občana. V pilotním provozu je UtilityReport od začátku dubna 2019 dostupný pro území kraje Vysočina, přičemž do budoucna je připravováno propojení s dalšími kraji České republiky.

Díky propojení s Portálem občana však odpadá vyplňování osobních údajů, které jsou do žádosti o vyjádření automaticky vyplněny.

Rozhraní pro podatelnu ČEZ

Firma Hrdlička službu UtilityReport průběžně vyvíjí a brzy mají být k dispozici další vylepšení. V nejbližší době bude například vytvořeno rozhraní na podatelnu ČEZ.

Pro konstrukční kanceláře a projektanty, kteří klientům vyjádření k průběhu technické infrastruktury klientům často zařizují, přibude do UtilityReportu možnost nákupu multilicencí pro více uživatelů v jedné společnosti, které bude možné sdílet či nikoliv.

Vedle vyjádření k existenci inženýrských sítí tvůrci připravují možnost požádat o vyjádření, které souvisí s jednotlivými dotčenými orgány veřejné správy, jakými jsou třeba hasiči, hygiena, doprava a další.

UtilityReport funguje ve více než 500 městech

Službu UtilityReport firma Hrdlička rozvíjí již deset let, od roku 2009. V současné době službu podporuje osm krajů a více než 500 měst. Klient může v kraji podat až tři hromadné žádosti za rok, a to se základními funkcemi a velikostí zájmového území. To plně dostačuje pro běžného občana, který připravuje stavbu domu či garáže.

„Celý proces získání vyjádření k existenci sítí bývá administrativně, časově i finančně náročný. Proto se snažíme, aby UtilityReport vše co nejvíce usnadňoval a služba byla dostupná ve všech krajích a městech,” vysvětluje Lukáš Opat ze společnosti Hrdlička.